بهترین جشنواره های غذا های دنیا
نوشته شده توسط : triptravel

جشنواره های غذا میتوانند انگیزه فوق العاده ای برای شروع یک سفر باشند. بدون شک یکی از هیجان انگیز ترین تفریحات، امتحان کردن غذا های کشور های مختلف است. در این جشنواره ها با فرهنگ های متنوع آشنا میشوید و بهترین سرآشپز های دنیا را از نزدیک میبینید. همچنین میتوانید در کلاس های آموزش آشپزی شرکت کرده و در کنار باقی بازدید کننده ها غذا میل کنید و از بازارچه های غذا خرید کنید. این جشنواره های غذا بهشت شکمو ها اند در نتیجه ممکن است پس از خواندن این مطلب مجبور شوید برای مدتی رژیم خود را کنار بگذارید. شما می توانید برای تهیه ی بلیط هواپیما به سایت سفبیران مراجعه نمایید.

 

 

شنواره Taste لندن (انگلستان)

جشنواره های Taste در سراسر دنیا از جمله چین و آفریقای جنوبی برگزار میشوند اما اولین بار در لندن شاهد برگزاری آن بودیم. این جشنواره دو بار در سال برگزار میشود تا بازدید کنندگان بتوانند منو های غذایی فصل های مختلف را امتحان کنند. ماهر ترین سرآشپز های دنیا در این نمایشگاه بزرگ جمع میشوند تا غذا های خود را در غرفه هایشان در پارک رٍجِنت که محل برگزاری این جشنواره است عرضه کنند. در این جشنواره  رستوران های ستاره دار غذا های مورد علاقه ی منتقدان غذا را برایشان آماده میکنند. همچنین فعالیت های سرگرم کننده به صورت زنده، کلاس های آموزشی و برنامه هایی برای اهدای جوایز هم برگزار میشود. به شما پیشنهاد میدهیم که در هتلی مستقر شوید که به محل برگزاری نمایشگاه نزدیک باشد.

 

دهکده پیتزا، ناپلی (ایتالیا)

هر سال در مهد پیتزای دنیا به مدت دو هفته جشنواره ای برگزار میشود تا دین خود را به پیتزا ادا کند. متخصص های پیتزا از سراسر دنیا به این جشنواره می آیند و هر کس طبق دستورالعمل شخصی خودش پیتزا درست میکند و با بقیه رقابت میکند. این رقابت به سه دسته تقسیم میشود: دسته ی اول باید پیتزای خود را روی آتش درست کنند. دسته دوم باید پیتزای بدون گلوتن درست کنند و دسته سوم هم آزاد هستند که پیتزا خود را هرطور که میخواهند، درست کنند  در آخر هم هیات داوران بهترین آنها را انتخاب میکنند.  در این جشنواره علاوه بر اینکه قرار است بهترین پیتزاهای زندگی تان مثل پیتزا ناپلی، مارگاریتا یا مارینارا را میل کنید، شاهد مراحل درست کردن خمیر پیتزا و کلاس های آموزشی نیز خواهید بود. فقط حواستان باشد قبل از رفتن به جشنواره زیاد صبحانه نخورید  تا برای آن همه پیتزا جا داشته باشید.

 

جشنواره فشن و شکلات، کیتو (اکوآدور)

اگر شما عاشق دنیای مد و شکلات هستید پس بهتر است به این جشنواره بروید. در آنجا میتوانید با کیفیت ترین و خوشمزه ترین شکلات های اکوآدور را میل کنید. همچنین فرصت آن را دارید که به فشن شو Salon du Chocolat رفته و مدل هایی را تماشا کنید که تمام لباس هایشان از شکلات است.

 

جشنواره غذائی گیاهی، پوکت (تایلند)  

همه تصور میکنند که جشنواره های غذا فقط برای گوشت خوار ها برنامه ریزی میشوند اما اینگونه نیست. ما به شما پیشنهاد میدهیم که اگر عاشق رقص، موسیقی، جشن و غذای گیاهی هستید حتما به این جشنواره تایلندی سری بزنید. این جشنواره ۹ روز طول میکشد و جالب این جا است که کل شهر در این مدت گیاه خوار میشوند. تنوع غذاهای گیاهی در این جشنواره زیاد است و هرکدام از انواع سبزیجات و میوه ها و حبوبات و محصولات پروتئینی مخصوص گیاه خواران درست شده اند. حتی کسانی که گیاه خوار نیستند هم عاشق این جشنواره بین المللی غذا میشوند.

 

جشنواره دامپلینگ، هنگ کنگ (چین)

آیا طرفدار غذای چینی هستید؟ آیا وقتی به دامپلینگ های خوشمزه فکر میکنید دهانتان آب میفتد؟ اگر پاسخ تان مثبت است پس این فستیوال برای شما ساخته شده است. این دامپلینگ ها از نوعی برنج چسبنده درست میشوند و در برگ بامبو، نیلوفر یا موز پیچیده شده اند. در پنجمین روز از ماه پنجم چینی به این جشنواره بروید و خود را غرق دریای دامپلینگ ها و مهمان نوازی چینی ها کنید. راستی! حواستان باشد که مسابقه تماشایی قایق سواری اژدها ها را از دست ندهید.

 

جشنواره شاه ماهی، هوسن دانمارک

جشنواره شاه ماهی ها یکی از منحصربه فرد ترین جشنواره های غذا در تمام دنیا است. گروهی از شاه ماهی ها، آوریل هر سال به سمت رودخانه دانمارک شنا میکنند تا در آب های محافظت شده ی آنجا تخم ریزی کنند. ماهیگیر ها در این مدت از خوشحالی سر از پا نمی شناسند. البته این شادی همه گیر است چرا که تمام مردم قرار است یک دل سیراز انواع مختلف شاه ماهی، مانند شاه ماهی  پخته، مزه دار شده، شکم پر، سرخ شده و کیک ماهی را در این جشنواره میل کنند. همانطور که گفتیم این جشنواره غذا تنها مخصوص دانمارک است و هیچ جای دیگری غذاهای آن را پیدا نخواهید کرد. پس این شاه ماهی ها را از دست ندهید.

 

جشنواره بِیکِن، ساکرامنتو (کالیفرنیا)

ایالت کالیفرنیا با رستوران های ارگانیک و کارخانه های تولید نوشیدنی های الکلی مختلف دست به دست هم داده اند و بالاخره جشنواره ی غذایی که همه منتظرش بودند را برگزار کردند. یعنی جشنواره بِیکِن. سرآشپزها دراین جشنواره گوشت خوک ها را در فضای باز می پزند. جالب است بدانید که این خوک ها همگی غذای ارگانیک مصرف کرده اند واز گوشت های کارخانه ای در این جشنواره استفاده نمیشود. همچنین همیشه در کنار غذاهای این جشنواره نوشیدنی های الکی محلی هم سرو میشود. این جشنواره به خاطر تخفیف های ژلاتو بیکن، سالاد بیکن، سوپ نودل، بیکن و... بسیار معروف است.

 

جشنواره گوجه فرنگی، بونول ( اسپانیا)

آگوست هر سال هزاران زنان و مردان زیادی از سراسر جهان به شهر بونول اسپانیا می آیند تا در بزرگترین جنگ غذا دنیا شرکت کنند. شرکت کننده ها شهر را به رنگ قرمز در می آورند و تا چشم کار میکند به سمت یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب میکنند. تاریخچه این جشنواره به سال ۱۹۴۵ برمیگردد، هنگامی که در یک دعوای خیابانی دو گروه  به طرف یکدیگر گوجه فرنگی پرتاب کردند و شهر را به هم ریختند. در طی سالها این رسم بین افراد ماند و بالاخره در سال ۱۹۷۵ به عنوان یک جشنواره غذا رسما ثبت شد.

 

جشنواره ی زعفران، کُنسوئگرا (اسپانیا)

این جشنواره هر سال در آخرین هفته ی ماه اکتبر برگزار می شود. در این جشنواره اهالی شهر کنسوئگرا لباس های محلی شان را تن میکنند و ساعت ها به رقص، آواز، خوردن، نوشیدن و جشن گرفتن می پردازند. اگر به این جشنواره میروید علاوه بر غذاهای بسیار خوشمزه ای که میخورید، میتوانید به شهر تولِدو هم سر بزنید و از آثار باستانی و هنری آنجا دیدن کنید.

 

در این جشنواره میتوانید به دیدن اهالی بروید که در حال برداشت گل زعفران هستند. این کار بسیار سخت و طاقت فرسا است و بهترین زمان برای برداشت گل زعفران صبح زود است. پس از مرحله برداشت، آنها را خشک کرده و هروقت به رنگ تیره درآمدند، آنها را در شیشه های زیبا به فروش می رسانند.

 

 

 بهترین جشنواره های غذا های دنیا

 





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 18 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: